MENU
Jesteś tutaj: RECENZJE Wszystko co chcielibyście wiedzieć o paliwach Premium

Wszystko co chcielibyście wiedzieć o paliwach Premium

22:20, dnia 10 kwiecień 2021r.
Kategoria:RECENZJE
4427
0

Każda polska stacja ma swoje własne opracowane przez siebie paliwo. Przykładowo, stacja Orlen oferuję nam paliwo Verva. Jak piszę producent, produkt spełnia rygorystyczne wymagania europejskie dla paliw z grupy tzw. "bezsiarkowych", gdzie zawartość siarki jest poniżej 10 mg/kg. Na Shell, do nabycia i zużycia, występuje paliwo V-Power. Generalnie w większości producenci kupują paliwo wyłącznie od polskich dystrybutorów ze względu na brak opłacalności dystrybucji  z innych krajów. Przewalając wszystkie mity, jak i plotki, badania laboratoryjne paliw z każdej stacji wykazały że nawet gdy paliwo jest z tej samej dystrybucji, to w każdej innej stacji różni się ono dodatkami jakie zawiera. Każdy koncern wybiera dodatki adekwatne do ich fanaberii.  

Paliwa z segmentu Premium, w składzie zawierają również zdecydowanie więcej uszlachetniających dodatków, jak np: antypiennych, antykorozyjnych, lub smarujących. Spalanie takiego paliwa przebiega o wiele czyściej, osadza się dzięki temu mniej tzw. nagaru. Producenci zachęcają klientów wyższymi cenami za litr, oferując w zamian niższe spalanie jak i lepsze osiągi. Pomijając zdanie osób ,,przedsiębiorczych", dla których ważna jest cena, nie jakość, każdy koncern z segmentu premium, różni się diametralnie od stacji oferujących tańsze paliwo, zawierające więcej siarki, a to właśnie ona, działa niekorzystnie na nasze mechaniczne podzespoły mechaniczne, jak silnik, układ wydechowy. Przewyższająca ilość siarki, wpływa niekorzystnie na środowiska -siarka jest toksyczna.

Tankując powszechnie zwane paliwo segmentu premium, możemy się spodziewać zwiększenia skuteczności pracy zaworów, dokładniejszego oczyszczenia silnika oraz jak podają niektórzy producenci, do zwiększenia osiągów pojazdu (Przykładowo v-max mustanga 5.0 z 2017 na paliwie 95 wynosi 240km/h, natomiast na 98 oktanowej- 252km/h). Problem napotkamy w momencie zatankowania pojazdu wiekowego, który był zalewany standardowym paliwem bez dodatków, można się spodziewać wypłukania z baku wszelkiego zebranego brudu, a ten z kolei dostając się do silnika może spowodować niemałe straty. 

              

Przeprowadzane testy odnośnie lepszych osiągów samochodu dzięki paliwom z wyższej półki, stwierdzają że faktycznie, paliwo Premium poprawia osiągi samochodu, lecz są to liczby nie odczuwalne dla kierowcy. Instytut ADAC oznajmia że moc jednostki napędowej może wzrosnąć dzięki paliwu premium od 1.5% do około 4,5 %. Bywa też tak że paliwa z dodatkiem pogarszają osiągi naszych samochodów, dlaczego? Z bardzo prostej przyczyny, otóż koncerny często przekonują użytkowników do większej mocy silnika uzyskiwanej przez większą liczbę oktanów, jednak oznacza to głównie wyższą odporność na za "detonacyjne" spalanie paliwa , którego przyczyną może być zbyt wysoka temperatura mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze. Jednak ze względu na obecność czujnika spalania stukowego ( przykładowo m3 e92 ) zjawisko to nie występuje tak często.

Należy pamiętać że część producentów marek samochodowych nawet zaleca tankowanie paliw wysokooktanowych (na przykład do silnika FSI z koncernu Volkswagen). Z wykonanych przez niemiecki instytut ADAC badań, wynika że tankowanie paliw segmentu premium, obniża około 5 % spalanie naszego pojazdu, co pozwala na pokonanie przy jednym tankowaniu większej liczby kilometrów. Taki wynik uzyskamy jedynie w samochodach nowszych, wyposażonych fabrycznie w czujnik spalania stukowego. Pamiętajmy również że wartość 5% która jest podawana przez producentów, jest wartością bardzo ciężką do uzyskania, zazwyczaj wynosi ona do 1% i mniej. Reasumując nasz artykuł, stwierdzamy że bądź co bądź, paliwa Premium, których cena wynosi średnio 15-45 groszy więcej za litr od zwykłych paliw, nie powodują większej ekonomii spalania, nie zwiększają znacznie mocy silnikowej, natomiast mają ogromne znaczenie jeśli zależy nam na przedłużeniu kondycji i żywotności naszej jednostki napędowej,, zmniejszenia niewielkiej ilości emisji spalin, oraz czystszej pracy silnika. Tak więc kończąc ten artykuł, naszą jednoznaczną odpowiedzią na pytanie: Czy poprzez paliwa Premium, mogę popaść w tarapaty ? Odpowiadamy -  NIE. 

Jak sprawdzić świece żarowe ? 16:33, dnia 24 marzec 2021r.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Napisz komentarz

Imię:*
Email:*
Komentarz:*